Monday, May 19, 2008

~::Camner Nak Propose.......?::~

Aduhhh......neh kes berat neh. Ada kawan aku sorang neh ada problem skit....tk tau caner nk propose kat awek dia neh. Dia tnya aku.....aku pun tk leh jwb pasal dh lama tinggalkan kejer2 propose mempropose neh. Dah lama dah oiiiii....dah dekat 12 taunn woooiii.

So, semalam aku pun tanya ler wifie aku tuh.....
"dulu2 caner maser abang propose Sue dulu haaahh.....?"
"tak ingat dah laa abang oiiiii"

Alamak.......tk membantu langsung laaaa. Abis tu caner laaa aku nk tolong shbat aku sorang tuhh.....Tapi seingat2 aku ler....aku dulu selamba rock jer....hehehehehe.

Memandangkan kawan aku tuh seorang penggila futsal.....apa kater kita sumer suroh dia propose dalam gelanggang (kandang) futsal tu kan.....happening jugak beb.....Amacam Mr. K....ada berani?

Tetiba jer aku dpt idea.....bagus gak kl aku masukkan rintihan kawan aku tuh sebagai entry aku, at least sesaper yg jenguk2 kt blog aku neh boleh laaa bagi per2 pandangan. Tu pon lepas aku dpt perkenan dari member aku tuh......kl tak aku pun tak mo memandai jerr.

Korang hayatilah rintihan kawan aku tuh....Selamat Membaca & Memberi Komen. Nanti kalau dh berjaya kita suwoh dia ajak kita pi kenduri dia plak.....Amin.

Ceriternye macam ni. ...Aku dan awek aku dah lame kenai.. means dah suka same suke lar kan. Die paham aku, aku paham die. Kalau tak paham jugak nanti aku pahamkan nko... wakaka...

Ok citer serius.. perkara ni dah pon diketahui oleh ibu (ibu tiri aku) dan jugak bapak aku. Aku dah serabut kepala bile mak ayah aku tanye bile nak kawin...Alamak... cam ne nak jawab. So dengan stylo aku menjawab. Sabo, tak lari menantu abah tuh :p~ Itu kalau bab dengan mak abah aku.

Then sekarang ni pulak masalah aku untuk memulakan ayat nak cakap kat awek aku yang aku nak kawin dengan die.Adus... aku sampai kene kutuk dengan akak aku laa plak. Eeeehh... ape lah susah nak memulakan bicara ni ek. Kawin ndak, tapi nak cakap aku takut lidah aku kelu laa. Dia memang syok kat aku. Memang single punye... tadek jenis suka main kayu konda-kondi.

Nkorang rasekan bagaimanekah carenya sebagai jejake macho untuk memulakan ayat kalau jumpe makwe die nak kate aku nak ajak die kawin.. Ish susah nak imagine ni.

Permulaan ayat tuh menjadikan aku sifar dalam segala-galanya.Cam ne ek? Nkorang ade care tak nak create scence merisik ala-ala jejake macho bertamadun untuk kate kat awek aku ni... jom kawin? :p~ Tak senonoh plak bunyiknye.... Aduhaiiii...Tolonglah aku kengkawan. Dah puas aku carik ayat kat internet. Tapi semua jenis Zaman Yahudi tadek tamadun punye idea aku dapat.
Macam gampang

~Help me lah please....
MR K (bukan Dato' K tau....hehehehh)

7 comments:

13may said...

adeh....aku pun blur..hahha hahah

Cybernetics Mind said...

imagine : tuh lagi berat tu nk lamar dpan mak bapak awek dia...sedangkan depan awek dia sorang pun tk lepas2 lagik....sian kan kawan aku tuh.

13may : jgnkan ngko....aku yg penah lalui pun dah jadi blur skrg neh....hahahah

nadzunix said...

terbaca dalam blog seorang teman ..
cara dia propose bakal isteri dia mmg menarik .. walaupun simple mcm tuh tapi nampak dia sgt2 ikhlas ...
just pendapat dari seorang perempuan .. tapi maybe bg seorang lelaki mcm zaman kuno je dia propose ...

leh ke laman dia
http://adzrina.blogdrive.com/
+kerana dia manusia biasa

tak susah sebenarnya nak propose seorang perempuan ..

nadzunix said...

boleh .. bila post tuh dah siap .. cm lah org pertama nadz kasi tau ..

- eheheh leh jer nak banjer .. tgu cm turun kl .. :D

Anonymous said...

cara romantik = bg kad n bunga. dlm kad tu tulis 'will u marry me'
cara tak romantik = berkias dgn cara ajak awek tu pegi beli cincin. sure awek tu akan faham sendiri

Anonymous said...

-terima kasih semua-
aku lah Mr. K yang bermasalah itu... muahahaha... susah kan?

tapi idea dari penulis yang tidak dikenali ni memang bernas... aku rase cam minggu ni aku nak buat cam tuh jugak la... after aku tengok wayang.

2 care ek?
1. Bagi kad - Aku nak buat minggu ni.
2. Beli cincin - Kompom.. lepas aku gaji bulan ni, muahahahah....

Terima kasih sahabat semua.

Cybernetics Mind said...

-malu nye-.. hahahah the truth have been revealed....hahahahah

ur most welcome.....after all, wots fwen are for right....????

~:: Kad Raya Aidilfitri 20.09.2009 ::~

Assalamualaikum..... Diam tk diam dah tinggal berapa hari lagi jer nak Raya....siyes, rasa mcm tk pecaya jer. Aku ingat lagi masa awal2 posa...