Saturday, December 13, 2008

~:: Aikkkk...dok tunggu apa lagi ? ::~


Buat masa ni aku still kat USM lagi walopun makhluk2 yg bergelar Student PJJ dah hampir2 pupus....ramai yang dah balik, tak sabor2 nk jumpa anak bini. Naper aku tak sibuk2 nak balik lagi errrkk?? Untuk orang2 yg berpenyakit "M" cam aku ni, ada laa few things yg aku kena setel. Orang lain, mostly [I'm not saying all] dah hantar assignment memasing....tapi cam aku ni kan, jenis hero last minute, paham2 jer laa...heheheh. Tu pun ada 2 paper lagi yg aku tk leh nk setel. Yang satu tu memang lecturer xtend sampai ujung bulan ni and satu lagi tu aku dah gi kautim ngan lecturer aku sorang tu....so boley laa lambat sikit submit.

Satu lagi, naper aku tk gerak2 lagi dari sini....pasal hati ku telah dicuri. Kaki aku ni seolah2 dah melekat bila aku cuba menghampiri beberapa pagar USM ni & tayar keter aku tu cam otomatik jer kalau sampai kat pagar2 USM tu cam boleh pusing patah balik jer tk kasik aku kuar dari kampus yg penuh dengan kehijauan ni...Mmg poyoss laaa entri aku kali ni, aku peduli haperr. Xceli, USM sendiri yg dah curi ati aku ni. Ni adalah kali terakhir aku dtg sini sbgai student PJJ bagi tujuan pengajian. Kalo lepas ni pon aku datang bulan Ogos taun depan laaa....itu pon pasal Konvo. So, pada aku life aku sbg student kat kampus USM Pulau Pinang ni akan berakhir hari ni. Lepas ni no more 3 weeks "holiday" for me, tk der alasan dah gomen nk bagi aku cuti tanpa rekod sampai 3 minggu.

Xceli mmg aku banyak bertarung ngan emosi sejak beberapa hari ni. Ari tu (10/12/2009)masa aku jadik EmCee utk satu majlis perpisahan.....tetiber aku tk leh cakap, sebak, jenuh kontrol.....mmg hampehh betul masa tu, imagine laaa. Aku tk taw...it just flow naturally. Sib baik lecturer2 aku time tu dok buat lawak, so setel jap laaa masa tu.

Malam tu plak lepas abis exam, aku ngan sekutu2 kamcheng aku, gi makan2 & pastu kami decide nk gi KalaOK. Member2 kamcheng aku ni aku dah istilahkan sebagai "Blood Brothers" sebab we've been along since 1st year lagi. Antaranya Mukhlis, Aswad, Mejar Azhanizam, Kamarul & ASP Shamsul. Pada aku kkwn aku ni memang ada chemistry ngan aku....tu laa pasal aku istilahkan sebagai "Blood Brothers". Aku heran laaa, malam tu aku ni jadik sensitiffff sangat, even lagu2 yg geng2 aku dok sumbangkan tu pon aku rasa touching sangat. Memula tu Mejar Nizam nyanyi lagu Casey - Jangan Ada Benci. Pastu plak ASP Shamsul nyanyi lagu Broery plak, tajuk lagu Pamit [hehehehe, Jawa abiss tajuk ni, xceli dlm Bahasa Melayu Selamat Tinggal]. Tangkap leleh ooooooo.....

Jangan Ada Benci - Casey

Andainya ada di antara kita nanti
Berubah hala serta memungkiri janji
Jangan ada benci
Suka dan duka dilalui
Jadikan kenangan di sudut hati

Andainya cita-cita tidak kesampaian
Ikatan murni terputus di pertengahan
Jangan dikesalkan
Jangan lantaran kegagalan
Kita saling berdendam saling bermusuhan

Ungkit-mengungkiti
Sakit-menyakiti
Memusnahkan diri

Kita harus tabah dan bersedia
Cekal hadapi kemungkinan yang tiba
Kadangkala yang berlaku
Di luar kemahuan kau dan aku



Pamit (Selamat Tinggal) - Broery Marantika

Ijinkan aku pergi
apalagi yang engkau tangisi
semogalah penggantiku
dapat lebih mengerti hatimu


Memang berat kurasa
meninggalkan kasih yang kucinta
Namun bagaimana lagi
semuanya harus kujalani


Selamat tinggal
kudoakan kau selalu bahagia
Hanya pesanku jangan lupa kirimkan kabarmu
bila suatu hari dia membuat kecewa dihati
Batin ini takkan rela mendengarmu hidup menderita


"Sayang..
walau kebersamaan kita hanya sesaat
namun kau tetap bagian dari jiwaku
Kuingin kepergianmu dengan ikhlas hati
Semoga kelak kita dapat bersatu lagi" [monolog]


Selamat tinggal
kudoakan kau selalu bahagia
Hanya pesanku jangan lupa kirimkan kabarmu
bila suatu hari dia membuat kecewa dihati
Batin ini takkan rela mendengarmu hidup menderita


Selamat tinggal kasih
Selamat jalan sayang


Ni bukan soal cinta ker haper....ni soal persahabatan. Tapi paling aku tk leh lupa bila ASP Shamsul start nyanyi lagu Pamit tu....dia boleh ikut sebijik yg kat screen tu plak "IJINKAN Aku Pergi" - apa lagi gamat satu bilik dok gelak kat dia....hehehhe. Yang lain2...uols pon rawks gak, Aswad yg tk penah nyanyi pon malam tu termakan pujuk gak...hehehe. Lagu Ibnor Reza lagi.

Ok laaa, nnti ada sambungan lagi...apa cerita dok blog jer...org lain dah balik. Touching2 gak...yg aku tk balik2 ni apa citerrr. Selagi tk blah dari sini, lagi betambah2 laaa touching.


p/s : Jenuh aku tahan sedey lpas hantar Cik Nor [perhatian: Cik Nor ni seorg lelaki...heheheh] & Saniah gi Terminal Bas Sungai Nibung pagi tadi. Cik Nor sebak gilaaaa, so aku pon jenuh laaa kontrol...ekekekeke. Dahhhhhhh....namo emo2 lagiiiiiiiiiiii

S E L A M A T
T I N G G A L
USM......

8 comments:

Unknown said...

waaa.... ini gua geram ni...
lame tak hapdet... nasib baik aku
cepat sampai umah. saje usha RSS Feed

kantoi betoi la... takkan le seminggu
dok karok jer kot... ekkekekke..
ape ar.. orang semua dok tetanye
mane hilang CM... depa siap kate
gua colek bro lagi.. chis~ Tak kose
mak~ miahahaha

ape ar bro... gua pon cuak, tengok
bro lame tak online... sihat ke
idak. ape ke hei cerite nye...
tangsung tak berbalas sms. YM? Lagi
la...

ade awek-awek blogger dah meroyan
sebab bro dah lame tak release
entri... keh keh keh.

ape ape pon.. gua nak ucap timer
kasih bebanyak sebab temankan gua
tempoh hari kat... gitu-gitu apek~

lawak betoi ar... sampai skang
dok teringat kesah hari tuh!!!

tak pe ar... kite je tau.. jangan
pecah molut sudeh... tapi gua ade
dengar... beriter dah tersebar
kat seluruh pelusuk tanahair...
ancor laa... gua taw sape nye kijer

huhuhu... puas betoi nak dapat satu
entri beru... kedekit sangat...
konon nak kasik orang rindu ar..
cheh... tektik kotoq ar lu ni..
ekekeke....

Semoga bro berjaya dengan cemerlang
dan sorry komen ni tadek kene
mengene dengan entri... lu hilang
lame sangat bai~ Ni gua marah ni!!!

ok bro.. take care~
Kreuger®

Meooo Comicore Club said...

em, xnak balik sebab kenangan kat situ best? awek2 cantik? huhuhuhuhuhu

Cybernetics Mind said...

[ mr.azman ]
yeeeehaaaa....
aku dah balik,
balik ke rumah & balik ke blog
heheheheh

xceli bkn per,
jenuh aku tahan keinginan
utk online,
psl quite bz skit lately
...exam bnyk laaaa

ngko tau laaa, kalo dah online
kompemmm tak hengattt punya
[simptom2 blogger tegar dh makin menular...aduihhh]

pasal temankan ngko ari tu..???
no hal laaa,
walopun dari USM lebey kurang 80km
aku kena drive sengsorang....
berbaloi dapat mkn gulai ikan masin
....heheheheh

[aku telah difitnah oleh kwn2 aku,
depa kata ni sure awek punya pasai
sanggup drive jauh2....ampehhh betoi]

Cybernetics Mind said...

[ meo188 ]
alaaa meo,
takkan ngko tk penah rasa,
caner yg aku rasa tu....
tak leh xpalin laaa,
dia punya tahap kesyahduan tu... :)

.farah. said...

haha.ni entri lawak ke entri sedih.camne aku baca bole tergelak pula? hee.
nanti roger2 la kwn2 tu.jgn lost kontek sudah.dah tak mo sedey2 lagi ok.

farradanisha said...

Bro..
Macam kenal je kak saniah tu.. rasanya senior i la masa vokasional dulu...kalau tak silap la...

cendawanintim said...

lama betul missing...

saya pon tengah berperang ngan emosi nih....huhuhuhu...

SAKIT!

日月神教-任我行 said...
This comment has been removed by a blog administrator.

~:: Kad Raya Aidilfitri 20.09.2009 ::~

Assalamualaikum..... Diam tk diam dah tinggal berapa hari lagi jer nak Raya....siyes, rasa mcm tk pecaya jer. Aku ingat lagi masa awal2 posa...