~:: Rukyah Hilal Syawal 1429H ::~

Wednesday, October 1, 2008

Uiksss...pebende tajuk entri kali ni tu??? Ingat tak sebelum ni aku ada bagitaw yg aku nak buat sesuatu....??? Eeeee...skima betul tajuk entri kali ni sampai ada yang tak paham...Pada yg tak paham belajor2 laaa istilah baru ni. Xceli pahaman mudahnya....tengok anak bulan daaa.

Haaa...tgok tu, Dato' Seri Mufti Perak Darul Ridzuan tengah dok teropong anak bulan


So ari Senin ari tu, aku dijemput utk turut serta dalam misi tu walaupun umumnya ramai dah tahu bahawa kita akan menyambut Hari Raya Aidilfitri pada 1 Oktober 2008 iaitu ari Rabu. Kalau ikut hisab [kiraan] falaq pun mengatakan bahawa anak bulan tak cukup umoq lagi masa tu...dan tak melayakkan kita utk menyambut Raya pada hari Selasa tu...heheheh. Tapi oleh kerana prosedur mengatakan kita perlu juga untuk melihat / rukyah [sebenarnya teropong] anak bulan, maka kami semua kena laaa berbuat demikian. Kalau sapa2 b'minat nk tahu lebih lanjut pasal hal2 yg berkaitan dengan Rukyah Hilal ni....jenguk2 laa di http://mufti.perak.gov.my/

Oiiii...ramainya tukang teropong errkk...


Menara yang terdapat di Baitul Hilal

6 comments:

SlumbeRaja said...

Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir & Batin dari http://slumberaja.blogspot.com! :D

Mr. Azman said...

Assalamualaikum Bro.

Fuh penat seh. Baru tibe kat KL,
Wel sebelum tidoq gua jenguk-jenguk le sini dulu.

So raya taun ni macam mane?
Hahaha... gua mase raya pertama
ade sikit boring... tapi masuk
raya ke 2 dan ke 3 ni... xcited lebih lebih laa plak.

You know what... dah kompom semua
sedara mase gua dah taw gua nak kawin. So raya tahun ni gua jadik bahan gosip le untuk depa bersembang. Aiyark...

Tapi alhamdulillah... syukur. Perjalanan gua pergi dan kembali ke KL selamat.

Harap harap bile bro online nanti bleh laa kite bersembang dan bergosip together-gether... ekeke~

Ok laa bro. Semoga ceria di Aidilfitri.

Salam Ceria di Bulan Syawal,
Kreuger®

meo188 said...

ahli nujum pak belalang bleh tgk anak bulan ker?

Anysz pengepaw duwet raye said...

oo aku nak teropong awek leh x*tetibe ekeke

hmm selamat hari raye..
maap zahir batin andai kate kehadiranku hanyelah sekadar di pinggiran *fuyoh drama ekeke

p/s- sebok je krueger..bulwekss*larikk

nikillas said...

aku ter-teropong plenet marikh la pulak kaaaan.. ahaha...

ELeEa said...

Salam
CM...
Salam Aidilfitri...maaf andai tkasar bahasa, tersilap kata mahupun tersalah taip...termndiamkan diri...( cari ktnngan ati ) sume2 xdsngajakan... =)

tension r CM...penning ngan stadi...
assgmnt byk xsiap...kelas dh terponteng skali...aduuuu... ( sob...sob... )

 
Less Emotions Will Clear A Confused Mind - by Templates para novo blogger