~:: Kalau Hang Jebat Masih Hidup......::~

Tuesday, October 14, 2008

.........kompemmmm dia akan mengamuk satu Melaka. Xceli aku malehhh nk layan isu ni, tapi makin malehh aku nk layan, makin panassss jer rasanya. So.... nak tak nak, aku kena lepas kat sini kalo tidak silap2 ari bulan aku pulak yg mengamok kat Melaka tu. Kebetulan aku nk ke Melaka ari Jumaat ni atas urusan kejer kat sana....apa lagi, tu yg buat aku dok teringat balik pasal citer si Laknatullah Shah Rukh Khan tu. Memang secara total aku tk boleh terima dgn Datukship yg Shah Rukh Khan terima tu. Apa kejadahnya si lahabau ni terima pingat Darjah Mulia Seri Melaka yang membawa gelaran Datuk dari TYT Yang Dipertua Negeri Melaka (Tun Mohd Khalil Yaakob). Geram betul aku...ishhhhh.

Gaya seorang Datuk......

Okeh...tu pasal geram dgn penerima. Bagi aku yang paling haram zadeyy nya ialah TYT itu sendiri....orang yang tergedik2 nak bagi pingat tu. Pedulik apa aku nk kata camni.....malaun ni bukan Sultan. Aku sendiri pon tk paham macam mana boleh jadik TYT Melaka walhal dulu MB Pahang...dasar muka tak malu. Dey...tk der orang Malaysia lain ker yg nak bagi pingat tu...??? Apa dah habis ker orang2 Melaka yang berjasa? Apa dah bangang dan obses sangat dengan Bollywood ker.... sampai nak bagi anugerah pada Shah Rukh Khan yang tak pernah pun berjasa pada negara kita. Malu laaa sebagai TYT boleh buat keputusan yang amat bodoh macam ni. Serius....memang bodohh. So, lepas ni jangan terkejut kot2 Paris Hilton pulak dapat Datuk kat Malaysia ni.....heheheh.

Datuk oh Datuk....

Aku rasa ler kan.....masa penganugerahan tu pon Shah Rukh Khan tak kan datang punya. Dia tk pandang ponnn gelaran Datuk tu, si TYT tu jer yang terhegeh2 nak bagi. So, lepas ni jangan terkejut bila gelaran Datuk tu hilang nilainya...orang jadik tak herannn. It will show how wothless a Datukship actually is. Damn....geram sangat dengan golongan manusia yang bertindak tanpa menggunakan akal. Lepas ni Datuk Ali Rostam boleh pikir sendiri laaa dia punya level macam Shah Rukh Khan jer....golek2 atas rumput, menari tak cukup tanah .....heheheheh. Saper2 yang pernah dapat gelaran Datuk dari Melaka lepas ni masing2 tak ngaku laaa...malu beb....hehehe.

Patut aku laaa yang dapat Datuk....dulu TYT dah janji nak bagi,...masa salam ngan aku dulu......tu yang aku jelesss semacam tu...ahaks.


22 comments:

Ryehanna said...

haha...memang entah ape2 jer kan? adeke nak bagi Datuk kat org yang bukan org mesia pon?? ngek je...

actually ade lawak bodo yang budak2 umah selalu buat since kuar berita ttg shah rukh khan nak diberi "dato"... asyik melalak lagu2 hindustan tiru ala2 shahrukh khan konon2 berangan nak dapat gelaran dato gak... mcm2 gaya ade... :D

btw, ade amik gambo ngan TYT rupanya...patut ar tak pueh hati...hahaha

Sweetmama said...

tak sesuai lgsg dpt gelaran Datuk !!
baik elaun Datuk yg diberikan tu bagi kat sapa2 yg lebih memerlukan, lagi baguih...

MiSZuE said...

hahaha lahabau..tumpanag gelak sat..hmm tu la sangat x sesuai..ramai yg bangkang ..tapi ape boleh buatkan..:P

nikillas said...

waaaaaah... entry penuh dengan emosi ni.. takut aku nak membaca eh.. cam nak kena belasah je.. ilek bro.. ilek.. huhuhu..

cendawanintim said...

owhhhhhhh, ini ler yang dikatakan penyakit nyanyuk sudah datang!!!

TYT udah nyanyuk maaaa...!

ELeEa said...

errrr....laku ke gelaran 2 kt india eik?aduhai....

~dARlee zURiS~ said...

sabau ek CM :)
ramai yg x bangkang kan
tp ape blh buat.
tatau lah otak diorg taruk mana tah;P
ish..x blh ckp lebih2.kang kena ISA laks.hihiii...

xper CM..x lama ti CM akan dapat gelaran "Datuk" gak.
"Datuk" bercucu.hehee..lg besh kan???

Mr. Azman @ Kreuger said...

uik... mane pegi komen aku semalam. dah laa panjang giler mengutuk... muahahaha sure CM delete sebab takut masuk ISA wakaka... mintak sempang ar. Ape laa penat taw aku komen macam karangan SPM... STPM punye essei pon tak panjang macam aku komen semalam... huhuhuhu *mencik ar~

n a d i r a said...

erkkk...bikin malu org melaka jer...*lari2 sambil serkup kepala ngn guni beras :p...

>.<

p/s: trus tukar code ic jadi org perth plak..hahahahawau...;p

cybernetics mind said...

[ ryehanna ]
...tu laa pasal, sakit telinga ni...pi mana pon org masih dok heboh citer ni.....even artis2 or seniman2 kat M'sia ni pun tk pueh hati walopun depa tau nyanyi lagu hindustan gak...hehehe

owhhh...gambo salam ngan TYT tu masa dia belum buat keputusan bodohhh tu, boleh laa CM salam ngan dia, kalau sekarang ni...emmm sori laaaa :P

cybernetics mind said...

[ sweetmama ]
setujuuuuuu mama !!! kalau bagi elaun tu kita kongsi sama2 lagi setuju...wakakaka

cybernetics mind said...

[ miszue ]
hawau sungguhhh......CM dah masak dgn istilah2 org Melaka ni...CM penah dok Melaka 3 taun dooolu2, macam2 istilah yg depa pakai...hawau laa, lahabau laaa, lahanat laaa, cilaker laaaa, pekonggg laaa tapi tak semestinya org Melaka tu marah kat kita....even kalau sonok jumpa kita pun kena cilaker gak...kompiussss. pasal Shah Rukh Khan tu tersangattttttlah tak seswaiiii

cybernetics mind said...

[ nikillas ]
memang ler penuh ngan emosi....tapi lepas aku dah luahkan segala yg terbuku ni....sumer dah cool balik laaa, aircond pasal full...hehehehe

cybernetics mind said...

[ cendawanintim ]
uishhh...ni bukan takat nyanyuk ni...ni dah masuk kes schizophrenia tahap kronik ni..ahaks

ni laaa yg dikatakan terlalu obses dengan hiburan sampaikan diperbodohkan oleh rakyat....buat keputusan tarak pakai otak, ni laaa padahnya...sampai bila pon org teringat xpecially org Melaka

cybernetics mind said...

[ eleea ]
bukan setakat tak laku jer kat India tu....Shah Rukh Khan sendiri pon wat tk taw jer...tak amik pot pon.

cybernetics mind said...

darlee zuris
emmm...bukan rakyat tak bangkang darlee oiii....tapi dah jenis tk mau dengar rintihan or keluhan rakyat dan sentiasa dok perasan tindakan yg depa buat tu betul....tu jerrrr

cybernetics mind said...

[ mr.azman a.k.a kreuger ]
uiksss masa bila pulak aku delete ngko punya komen??? aku mmg tk pernah pon delete komen sapa2 sebab pada aku komen is komen.....saper pon berhak meluahkan apa yg terbuku di hati....kompiussss aku Man. ntah2 jadik cam ari tu...ngko nk publish entry tapi tk masuk2...

alaaa...rugi laaa aku tk boleh baca karangan 20,000 patah perkataan ngko tu...wakakakaka [buat lain boley..???]

pasal ISA tu....aku tk takowtt laaa Man...cuma aku risaukan Kem Tahanan ISA kat Kamunting tu jerr....tk cukup laaaa kalau nk sumbatkan blogger satu M'sia ni....hehehehe

cybernetics mind said...

[ n a d i r a ]
memang ler....dah ramai org Melaka dah tk ngaku org Melaka dahhhhh, yg ngaku org Ostolia pon dah ada ker...??? CM ingat ramai yg dah ngaku rakyat India jer....kot2 boley dapat Datuk...hehehe.

rasanya kalau Bangla2 kat M'sia ni diberikan Datuk pon org M'sia tk marah kot pasal depa banyak bagi sumbangan kat M'sia...hiks...lagi pon Bangla taw ckp Melayu, Shah Rukh Khan tk reti...:P

RR said...

I seh man, saya dah melompat dah tadi, ingat ada cerita Hang Jebat new version mengamuk...rupa-rupanya CM yang mengamuk fuuuuhhh

...berwap-wap dan berapi-api nampaknya hehehe. Dalam hal ni saya memang tak suka nak tahan orang melepaskan emosi amarah dia...kerana saya faham sangat kalau orang tengah marah ni...tok sah lah nak suruh relek, lepaskan dulu then akan relek sendiri lah tu nanti.

Anyway, Si Shah Rukh Khan tu memang tak attend pun masa penganuggerahan datukship tu CM... ternyata, dia tak pandang pun...

Tapi saya hairan juga fikir-fikir, apakah agenda disebaliknya?? Pasti ada Agenda...tapi, APA?

Aleeya said...

klo cam tu ai pon nak gelaran datin ke datin paduka ker..hikssssssss, tetibaaaaaa lalallala

cybernetics mind said...

[ RR ]
tu laa Bro...lepas buat entri ni lega rasanya...hehehe

agenda Bro...???
macam2 yg org dok heboh...konon2 nk comfortkan Rosmah Mansor yg minat giler ngan Bollywood tu...lagipon bulan Mac ni kan dia nk jadi isteri PM...kes bodek laa ni kowt.


[ aleeya ]
nak dpt gelaran tu??? senang jer...soh hubby golek2 nyanyi lagu Hindustan sampai dpt Datuk...pastu otomatik dpt Datin...wakakaka

Minister Of Mind said...

aku yg dok melaka tak rase ape2x pun

 
Less Emotions Will Clear A Confused Mind - by Templates para novo blogger