Friday, May 30, 2008

~::Heran Bin Ajaib::~

Ada satu benda pelik yg ada pada diri aku ni yang aku nak kongsi dengan korang sumer. Benda tu berkaitan dengan blogging jugak. Contohnya malam ni...walaupun aku agak free kalau dibandingkan dengan dua hari sudah yang agak hectic dengan kejer rutin & non-rutin tapi aku tetap kekeringan idea untuk dilontarkan dalam blog neh....sedangkan warga komuniti akupunyalife neh dah melalak hanya kerna aku tak hapdett blog aku neh. Baru aku perasan bahawa blog neh diberikan sepenuh perhatian oleh korang sumer [ishhhh ini sah2 dah perasan neh...hehheheh] Kepedulian [ada ker istilah neh mengikut DBP....aku tk baper sure] korang sumer sebenarnya memberikan aku inspirasi yg sesebenarnya. Okehh dah melalut neh...lari dari tajuk asal plakkk.

Okay...back to the topic. Pebender yang pelik tuh...? Haaa, cam ni citernya. Bila ngadap jer monitor neh rasa cam kering sangat ideanya...mata pun apa lagik....makin redup jer....tapi korang nak tahu, bila aku driving....haaaa mulalah kepala hotakku neh ligat berputar macam tayar keter....Time tuh semua ingat nak tulis dalam blog....idea datang mencurah2........macam2 topik plak tuh. Yang sakit atinya...bila berenti jer tayar keter....terus sumer benda yang aku ingat tadi hilang cam tu jer....hampeeeeeeeehhhh.

Ada sekali tu...oleh kerana idea datang mencurah di kala aku sedang memeluk stereng keter aku tu, so aku buat keputusan suruh wifie aku pulak bawak keter & aku dok sebelah......supaya aku boleh mencatat dulu aperkebenda yg ada dalam kepala hotak aku tuh ke dalam buku catatan aku dulu sebelum ditransfer ke dalam blog. Bila mula jer keter tu berjalan.....aikss tak der ler pulak kepala hotak ku ligat berpusing cam tadi......hampeeehhhhh buat kali ke-2. Oleh kerana itu hipotesis awal aku yang mengatakan idea datang mencurah semasa berada dalam keter tu tak boleh pakai kerana yang ye nya bukan sahaja masa keter berjalan tetapi masa keter berjalan dan yang bawak keter tuh aku sendiri.....orang lain bawak idea tetap tak mari....aduiiihhhh.


Lepas neh aku nk bawak recorder plak masa tengah bawak keter....idea mari jer terus aku rakam....hahahahahah. Itu jam kalu....entri sure penuh punya, setiap masa happdett....[konon jer....heheheh]

2 comments:

Unknown said...

Adoihh... ingat cerite terbaru tadik...
uper-upernye... tipah tertipu lagi...

Soit jer ingat ade cerite baru. wakakaka...

Komentor Pertama Dalam Dunia IT,
Kreuger®

Cybernetics Mind said...

mr.azman...
Janji ada entri utk 30 Mei 2008, tk sanggup menerima kutukan maut lagik....hahahah

~:: Kad Raya Aidilfitri 20.09.2009 ::~

Assalamualaikum..... Diam tk diam dah tinggal berapa hari lagi jer nak Raya....siyes, rasa mcm tk pecaya jer. Aku ingat lagi masa awal2 posa...