Saturday, April 26, 2008

Salam Kelahiran

Assalamualaikum and Salam Sejahtera.....So, ari ni dengan penuh bangganya aku melancarkan sebuah blog yang telah lama aku idam2kan yang aku namakan "akupunyalife". Walaupun terasa sedikit kehampaan bila aku dapati blog2 yang aku lawati kebanyakannya dah berusia 2 tahun ke atas. Namun aku akan cuba merangkak2 macamana bloggers2 lain buat semasa first time depa mengenali blog dulu. Better late than never.

Actually di samping minat, kengkawan sendirilah yang secara tak langsung merangsang minda aku untuk create blog ni. Ada gak yang paksa....suruh buat jugak, no mattter what. Bukan aku tak nak buat tapi oleh kerana constrain dengan kerja aku tu, so aku dok delay from time to time sehinggalah ke hari yang penuh bersejarah ni. Cheeewahhh, syok sendiri ni....heheheheh. Blah la lu.....

Okay, selalunya bloggers akan meletakkan satu2 konsep atau "niche" bagi blog yang mereka create, sama ada bersifat politik, konsep nasihat, konsep bussines, profail, promosi, cari jodoh (sapa kata tak ada???? ada laaaa), bicara agama dan sebagainya. Senang cakap "niche" ni sebenarnya bermaksud tumpuan, bidang khusus atau sesuatu yang spesifik. So, untuk blog aku ni, aku tak letakkan sebarang "niche". Naper erkkkk??? Supaya minda aku tak terikat dengan satu2 sudut jer. Ada paham...???? Understand or not ?(statement ni cikgu english aku dok selalu sebut masa aku derjah baper ntah......aku dah tak baper ingat, dah lama dahhhhhh) Aku nak tulis apa pun, semua tu hak aku, sapa pun tak boleh halang. Maybe I can say that this place (blog ni) is a place where I can finally speak my mind.

Kalau dah tak de apa2 tujuan yang spesifik pasal apa hang dok gatai nak buat blog ni? Mungkin ada sesapa yang akan tanya kat aku soklan ni. Aku dah ready dah nak jawab apa.....hehheheh. Mudah jer, dalam alam fizikal (sekadar meminjam istilah yang digunakan oleh salah sorang Proffesor aku) terkadang manusia terpaksa jadikan diri mereka sebagai seorang yang hipokrit. Ni sifat semulajadi manusia tau. Aku bagi contoh, seumpamanya dalam perbualan dengan sapa2, dalam kita dok sembang2 tu, suara hati kita dok bersembang jugak.... pasal ada perkara2 yang tak boleh dizahirkan melalui mulut kita kononnya nak jaga hati kawan yang kita dok sembang tu. Mungkin kita tak boleh nak terima pendapatnya tapi kita dok anggok2 kepala macam setuju......... tapi jauh di sudut hati memberontak dan terus berkonflik. So, kita boleh membuat andaian pertama bahawa blog ni adalah sebuah mekanisme untuk menzahirkan suara hati.

And one more thing.......aku selalu cakap kat orang2 lain "Perhaps someone can shut my mouth up, but remember no one can shut my mind off". So, ni mungkin salah satu sebab aku wujudkan blog ni kerana minda manusia itu sentiasa dinamik dan tidak pernah berhenti untuk berfikir. Yang orang selalu dok kata berangan-angan tu, sebenaqnya berfikir. Tengah dok bawak kereta kat highway pun kepala otak kita ni ligat mengalahkan putaran tayar yang menyebabkan speedo meter mencecah 140kmph. Time tu mulalah....rasa nak save apa2 yang ada dalam kepala tu ke dalam blog.

So, kesempatan ni aku nak ucapkan timacih pada semua yang dah visit & baca apa yang aku merapukan dalam blog aku ni. Tenqiu jugak pada kengkawan yang telah bagi sokongan moral kat aku sehinggalah wujudnya "akupunyalife.blogspot" ni. Free to comment apa2 sahaja yang aku tulis kat dalam blog aku ni.

And as ussual....Take Care & Remember ALLAH Alwizzzzzzzz

5 comments:

pwincess AJA said...

salam kelahiran.
happy blogging btw.=))

farradanisha said...

Salam My friend...

Congratulations for the 'newborn'. Hopefully this blog will be interesting and useful to all.

"To reach at the top, it starts with the first step"

Wassalam.

pearl'E.J said...

biasa la tu kann, bila mula2 start berblogging.. ehh me baru 6 bulan jerkk.. still ijo lagik.. hehe..

anacondacondi said...

salam.........

tahniah geng....

p/s..bising la orang tua ni...selagi tak masuk blog dia...dok tanya tu je....

Cybernetics Mind said...

pwincess89 :
rajin2 ler menziarah noo...kl nk ajar apa2 psl blogging lagi ler bagussss pasal sy ni new kid on da BLOG

farradanisha :
u r trully fren laa farra....dah tu jujur giler plak....hahhahaha. Dah tu plak tiap kali YM sure ada kata "amboi", macam dah jadi t/mark ler plak. Cuba bayangkan kl budak2 AF guna ni sebagai depa punya t/mark.....naik2 pentas jer AMBOOOOOOIIIII.....jangan mara Farra nooo

pearlej : hang memang sempoi laa EJ....kl lapang sure nk jguk aku punya. u're my inspiration laa ... chewahhhh, jgn kembangkn hidung hang tu arr

anacondacondi : bila plak jd anaconda ni...?? bikin gua terkezut jer.....mn pi nm manja hang tu....ATAN. Timacih visit aku.
Regarding mamat tu kan, aku rasa betoi laaa.....dia dok "blah sana".
Kot mana pun tk paa lah....janji jgn pecah blahhhh

~:: Kad Raya Aidilfitri 20.09.2009 ::~

Assalamualaikum..... Diam tk diam dah tinggal berapa hari lagi jer nak Raya....siyes, rasa mcm tk pecaya jer. Aku ingat lagi masa awal2 posa...