Saturday, April 26, 2008

Exam oh exam

Ni baru jer balik dari longgggg "vacation". Heheheheh......vacation haper, berhempas pulas ngan exam. Lebih kurang 16 ari aku cuti, 6 ari unrecorded and the rest annual leave. Umm, berhempas pulaslah konon....Pi rahh, mana ada orang lelaki yang betoi2 study hard untuk exam. Cer citer kat aku. Yang aku tau orang lelaki ni sentiasa mengagong-agongkan konsep smart study or smart learning. Heheheheh....boleh caye ker beb. Smart study per nama ? Daripada sebuah buku yang mempunyai 300 mukasurat, yang baca tak sampai 50 muka jer....kononnya smart study, heheheheh.

Yang iyanya orang lelaki ni sejak azali lagi suka menyepot question, tu jer. Bila exam, yang dispot tak keluaq maka si lelaki-lelaki genius ini akan menggunakan kesaktian mereka dalam exam ni......nak tau apa dia....? Apa lagi....... satu pendekatan yang dinamakan common sense dan juga logik akal.......dengan menggunakan mekanisme "menggoreng" secukup-cukup rasanya. Haaa, tu lah yang geng2 pompuan dok jaki (jeles) dengan kelebihan yang ada pada lelaki tu. Yang heran tu, dalam2 dok menggoreng tu, result gempaq jugak......Kalaulah study betoi2 macam orang pompuan....aku rasa tak cukup dewan dan pentas untuk kaum2 Adam ni terima Dean's List.
Lepas ni aku nak jumpa mana2 Professor suruh depa buat thesis pasal "Kajian Mengenai Penggunaan Common Sense & Logik Akal Semasa Peperiksaan Di Kalangan Pelajar Lelaki" Amacam boleh....????

Actually back to pegangan kita, segala yang berlaku tu semuanya kehendak Allah, DIA lah yang mengkehendakkan segala-galanya. Tak ada apa2 kelebihan pada diri manusia itu sendiri sebenarnya sama ada lelaki atau perempuan. Semuanya adalah milikNYA.

Malah setiap saat yang di"allocate"kan untuk kita setiap hari tu adalah milikNYA. So....don't ever say "I don't have time" or "Don't interrupt my time". Dah tu pulak, masa tu dibuatnya macam bapak dia punya pulak. Keluar minum pagi berjam2. Kantin yang disediakan tak pergi kononnya dah jemu beb. Tak nak jemu punya pasal sanggup pi breakfast kat kedai mamak yang jauhnya 20KM. Aku nak tanya hangpa semua.....adil tak kita buat cam tu ? Fikir-fikir!!!!!!!

No comments:

~:: Kad Raya Aidilfitri 20.09.2009 ::~

Assalamualaikum..... Diam tk diam dah tinggal berapa hari lagi jer nak Raya....siyes, rasa mcm tk pecaya jer. Aku ingat lagi masa awal2 posa...